Ginekologia estetyczna

O-SHOT

O-shot, określany również jako zastrzyk orgazmu, to zabieg polegający na podaniu osocza Pacjentki w okolice łechtaczki oraz przedniej ściany pochwy w celu poprawy jakości i komfortu życia intymnego. Dzięki zastosowaniu osocza bogatopłytkowego (PRP) okolice łechtaczki stają się wrażliwsze i podatniejsze na stymulację. Osocze bogatopłytkowe pobudza również tkanki do odnowy i regeneracji, a także wzmacnia krążenie krwi w okolicach intymnych, minimalizuje stany zapalne oraz uelastycznia, nawilża i odżywia komórki.

Składa się z trzech etapów:

• pobranie krwi żylnej Pacjentki
  • odwirowanie krwi
  • ostrzyknięcie okolicy łechtaczki oraz przedniej ściany pochwy

Do zabiegu konieczne jest pobranie ok. 8 ml krwi Pacjentki, z której przygotowywane jest osocze poprzez odwirowanie. Okolica zabiegowa jest znieczulana maścią, następnie ostrzykiwane są okolice intymne.

• zaburzenia libido
  • bólem w trakcie wpółżycia
  • brak orgazmu
  • nawracające stany zapalne sromu
  • suchość pochwy związana z menopauzą
  • atrofia warg sromowych
  • wiotka i sucha skórą okolic intymnych

• ciąża
  • choroba nowotworowa sromu i okolicy łechtaczki
  • zaburzenia krzepliwości krwi, przyjmowanie leków przeciwzakrzepowych
  • infekcje okolic intymnych
  • Po zabiegu pacjentka od razu może wrócić do domu i codziennych czynności

Efekty zabiegu nie są odczuwane od razu. Należy na nie poczekać około 2-4 tygodni. W tym czasie czynniki wzrostu zawarte w osoczu mają za zadanie poprawić ukrwienie i unerwienie miejsc wrażliwych erogennie oraz pobudzić fibroblasty do produkcji nowego kolagenu.

G-SHOT

Na przedniej ścianie pochwy zlokalizowane jest silnie unerwione zgrubienie o wymiarach 1,5x 2cm, określane jako punkt G. U niektórych kobiet jest ono bardzo wrażliwe i silnie unerwione, co umożliwia odczuwanie intensywnych doznań seksualnych. U części kobiet może być jednak słabiej unerwiony i mniej uwypuklony, co przyczynia się do odczuwania mniejszej satysfakcji ze współżycia.

G-shot/augmentacja punktu G kwasem hialuronowym to zabieg poprawiający jakość życia intymnego. Dzięki zastosowaniu wypełniacza syntetycznego punkt G ulega uwypukleniu i powiększeniu, a także ujędrnieniu. Kwas hialuronowy podawany jest przez iniekcję podśluzówkowo, w odległości 3-5 cm od ujścia zewnętrznego cewki moczowej.

Wskazania

Zabieg polecany się kobietom, które są niezadowolone z pożycia seksualnego i mają trudności w osiąganiu orgazmów pochwowych lub zmagają się z całkowitym ich brakiem

• ciąża i okres wczesnego połogu
  • zaburzenia krzepliwości krwi
  • infekcja stref intymnych

Po zabiegu pacjentka od razu może wrócić do domu i codziennych aktywności. Ważne jest to, by po augmentacji zadbać o właściwą higienę miejsc intymnych i odpowiednie nawodnienie organizmu.  W tym celu zaleca się picie około 2-2,5 litrów wody dziennie. Należy powstrzymać się od aktywności seksualnej przez co najmniej 4 godziny od wykonania zabiegu powiększenia punktu G.

REWITALIZACJA I WYPEŁNIANIE WARG SROMOWYCH

Wypełnienie warg sromowych większych to zabieg ginekologii estetycznej polegający na wstrzyknięciu kwasu hialuronowego pod skórę warg sromowych pacjentki. Bezpieczny i bezbolesny. Ma na celu poprawę lub przywrócenie ich wcześniejszego kształtu przy użyciu preparatów na bazie kwasu hialuronowego. Wykonuje się u kobiet, które z powodów estetycznych chcą poprawić ich kształt. Zabieg zalecany jest także kobietom w okresie okołomenopauzalnym lub pomenopauzalnym, po chemioterapii, bądź w okresie znacznego spadku wagi.Istotnie zmniejsza ryzyko występowania przesuszeń, podrażnień, infekcji i otarć skóry w okolicach intymnych.

Zabieg trwa około 30 minut. Po znieczuleniu miejscowym za pomocą kaniuli wstrzykuje się w okolice warg sromowych kwas hialuronowy. Bezpośrednio po zabiegu pacjentka może wrócić do codziennych czynności.

Zastosowanie kwasu hialuronowego powoduje zwiększenie i napięcie warg sromowych oraz poprawę ich kształtu. Efekty widoczne są już po pierwszym tygodniu od zabiegu i utrzymują się do 1 roku.

REWITALIZACJA POCHWY OSOCZEM BOGATOPŁYTKOWYM

Technika wykorzystująca osocze bogatopłytkowe (PRP, ang. Platelet Rich Plasma) o wysokim stężeniu płytkowych czynników wzrostu (CGF, ang. Concentrated Growth Factors – skoncentrowane czynniki wzrostu) stanowi przełom w regeneracji i rewitalizacji skóry i błon śluzowych okolic intymnych. Przetwarzanie krwi w specjalnym separatorze komórkowym pozwala uzyskać wyjątkowo silnie skoncentrowane osocze zawierające komórki macierzyste i czynniki wzrostu odpowiedzialne za złożone procesy regeneracyjne.

Wskazania

• regeneracja skóry zewnętrznych narządów płciowych i błony śluzowej pochwy
  • nawilżenie, poprawa ukrwienia i napięcia tkanek pochwy
  • leczenie trudno gojących się ran pooperacyjnych okolic intymnych
  • wspomaganie zabiegów laserowych stosowanych w obrębie okolic intymnych
  • leczenie rozstępów pociążowych i blizn po cięciu cesarskim
  • przywrócenie lub zintensyfikowanie przeżywania orgazmu (tzw. zabieg O-shot, G-shot)
  • leczenie dyspaurenii (bólu podczas stosunku)
  • zwiększenie popędu seksualnego

• infekcje bakteryjne, wirusowe i grzybicze
  • stany zapalne skóry
  • niewyrównana cukrzyca
  • choroby nowotworowe
  • hemofilia i zaburzenia krzepnięcia
  • zaburzenia psychiczne
  • ciąża, połóg i karmienie piersią
  • miesiączka

Po zabiegu mogą pojawić się niewielkie zasinienia w miejscach iniekcji, jednak znikają one samoistnie w ciągu kilku dni.